Урок у 2 класі
ТЕМА: Музичний настрій зимових свят.
МЕТА: Знаходити й відчувати виражальність і зображальність
у музиці зимової тематики;
поглибити знання про народні традиції зустрічі Нового року, Дня Святого
Миколая; розвивати слухацькі й виконавські навички; виховувати емоційну чутливість
до музики, любов до зимової природи.
МУЗИЧНИЙ
МАТЕРІАЛ: « Ой хто, хто Миколая
любить» - виконання; « То сніжинки, мов пушинки», « Морозець» - повторення;
український народний танець-гра «Метелиця» - слухання.
ТИП УРОКУ: урок поглиблення теми.
ОБЛАДНАННЯ: музичні інструменти, магнітофон, ІКТ, аудіозаписи,
ілюстрації, (зимова тема).
ХІД
УРОКУ
1.
Вхід учнів до
класу під звучання дитячої пісні « Ой летять, летять сніжинки».
Музичне вітання.
Добрий день, добрий час,
Вже зима іде до нас.
Добрий день, добрий час,
Рік новий спішить до нас!
Вчитель: Дорогі дітки, давайте ми з вами привітаємось за допомогою
музики!
Треба разом привітатись,
- Добрий день!
Дружно, голосно сказати,
- Добрий день!
Вліво, вправо повернутись,
Туди-сюди посміхнутись,
- Добрий день! - 3р.
2.
« Музична
цікавинка» на матеріалі пісні « Ой летять, летять сніжинки».
Вчитель:
- Діти, згадайте пісеньку, яка звучала на початку нашого уроку, який у
не настрій?
-Чи може вона підказати нам направленність нашого уроку, присвяченого
музиці зими, її святам та музичному настрою зимових свят?
- Згадайте пісні, в яких є звертання до зими, снігу ( активізація
музичного досвіду учнів ).
3.
Виконання пісні « Морозець»
- Ось одна із таких зимових пісень. Упізнайте її за звучанням ( Учитель
награє початок пісні « Морозець»)
- Яким є настрій цієї пісні?
Так, ця пісня про початок зими, радасть діточок від її приходу. Певно
тому вона написана в мажорі.
- А що таке мажор?
- А мінор?
Молодці, а виконували ми пісню mf, що означає не дуже голосно.
4.
Молодці! А ще давайте пригадаємо пісню
5. Гра « Метелиця».
Вчитель: Перш ніж ми погражємо з
вами у гру « Метелиця», я пропоную нам послухати мелодію УНТ « Метелиця».
- Який настрій музики?
Діти, а тепер давайте зробимо з вами коло, оберемо вітра, який буде
обирати сніжинку, і взявши її за руку буде кружляти у танку.
Ой на горі
метелиця,
Кружить,
вертить хурделиця,
Віє вона,
повіває,
Малих
діток розважає.
6. Вчитель:
У нас тепер зима лютує,
Землю снігом засипає,
Та щорік у цю пору до нас
Святий Миколай вирушає.
Він сідає у срібні сани,
Три коники везуть бистрі,
Ангел-візник поганяє,
Ясним світлом місяченько
Їм дороги освітляє.
І зіроньки — чудо-зорі -
Теж освітлюють їм путь
Їдем в гості Миколайко,
Бо його щороку ждуть.
-
У багатьох піснях
оспівують Святого Миколая. І сьогодні на уроці ми з вами будемо розучувати
українську коляду « Ой хто, хто Миколая любить ».
Давайте послухаємо з вами авторський варіант пісні.
-
Як звучить пісня?
( Мелодійно, піднесено).
-
Які почуття
викликала пісня?
-
Давайте почнемо
розучувати та виконувати коляду.
( Розучування, салайди, виконання пісні під мінусову фонограму, двіччі
).
Вчитель:
Я думаю, що сьогодні ласка Миколая торкнулася до серця кожної дитини!
19 грудня, вставши вранці, кожен з вас під подушкою знайде подаруночок для
себе, що освячений думками, усмішкою, любов*ю Чудотворця.
На цій нотці ми закінчуємо наш урок.
В милості лиш добро проростає.
Один про одного подбайте
Добро і ласку іншим дайте,
Вам сторицею віддасться,
Творіть для інших тільки щастя.
7. Підсумок уроку.
-
Кому і чим
сподобався урок та музика, що звучала?
-
Які почуття у вас
виникли?
-
Чи заспіваєте ви
вивчені пісні своїм рідним?
8. Вихід з класу під звучання « Ой летять, летять сніжинки».
Вчитель музичного мистецтва Солонянської СЗШ № 1
Гандрабурова Юлія Вікторівна
Немає коментарів:
Дописати коментар