Моя благородна місія – стояти на сторожі рідного слова, запалювати в юних серцях вогонь поезії, прищеплювати дітям любов до рідної землі, до Батьківщини

вівторок, 26 березня 2013 р.

Урок на тему:Музичний настрій зимових свят.


Урок у 2 класі
ТЕМА: Музичний настрій зимових свят.

МЕТА: Знаходити й відчувати виражальність і зображальність у          музиці зимової тематики; поглибити знання про народні традиції зустрічі Нового року, Дня Святого Миколая; розвивати слухацькі й виконавські навички; виховувати емоційну чутливість до музики, любов до зимової природи.


МУЗИЧНИЙ МАТЕРІАЛ: « Ой хто, хто Миколая любить» - виконання; « То сніжинки, мов пушинки», « Морозець» - повторення; український народний танець-гра «Метелиця» - слухання.

ТИП УРОКУ: урок поглиблення теми.

ОБЛАДНАННЯ: музичні інструменти, магнітофон, ІКТ, аудіозаписи, ілюстрації, (зимова тема).

 ХІД УРОКУ

1.       Вхід учнів до класу під звучання дитячої пісні « Ой летять, летять сніжинки».
Музичне вітання.
Добрий день, добрий час,
Вже зима іде до нас.
Добрий день, добрий час,
Рік новий спішить до нас!
Вчитель: Дорогі дітки, давайте ми з вами привітаємось за допомогою музики!
Треба разом привітатись,
- Добрий день!
Дружно, голосно сказати,
- Добрий день!
Вліво, вправо повернутись,
Туди-сюди посміхнутись,
- Добрий день! - 3р.

2.       « Музична цікавинка» на матеріалі пісні « Ой летять, летять сніжинки».
Вчитель:
- Діти, згадайте пісеньку, яка звучала на початку нашого уроку, який у не настрій?
-Чи може вона підказати нам направленність нашого уроку, присвяченого музиці зими, її святам та музичному настрою зимових свят?
- Згадайте пісні, в яких є звертання до зими, снігу ( активізація музичного досвіду учнів ).

3.        Виконання пісні « Морозець»
- Ось одна із таких зимових пісень. Упізнайте її за звучанням ( Учитель награє початок пісні « Морозець»)
- Яким є настрій цієї пісні?
Так, ця пісня про початок зими, радасть діточок від її приходу. Певно тому вона написана в мажорі.
- А що таке мажор?
- А мінор?
Молодці, а виконували ми пісню mf, що означає не дуже голосно.

4.        Молодці! А ще давайте пригадаємо пісню




5. Гра « Метелиця».
 Вчитель: Перш ніж ми погражємо з вами у гру « Метелиця», я пропоную нам послухати мелодію УНТ « Метелиця».
- Який настрій музики?
Діти, а тепер давайте зробимо з вами коло, оберемо вітра, який буде обирати сніжинку, і взявши її за руку буде кружляти у танку.
     Ой на горі метелиця,
            Кружить, вертить хурделиця,
  Віє вона, повіває,
      Малих діток розважає.

6. Вчитель:
У нас тепер зима лютує,
Землю снігом засипає,
Та щорік у цю пору до нас
Святий Миколай вирушає.
Він сідає у срібні сани,
Три коники везуть бистрі,
Ангел-візник поганяє,
Ясним світлом місяченько
Їм дороги освітляє.
І зіроньки — чудо-зорі -
Теж освітлюють їм путь
Їдем в гості Миколайко,
Бо його щороку ждуть.
-         У багатьох піснях оспівують Святого Миколая. І сьогодні на уроці ми з вами будемо розучувати українську коляду « Ой хто, хто Миколая любить ».
Давайте послухаємо з вами авторський варіант пісні.
-         Як звучить пісня? ( Мелодійно, піднесено).
-         Які почуття викликала пісня?
-         Давайте почнемо розучувати та виконувати коляду.
( Розучування, салайди, виконання пісні під мінусову фонограму, двіччі ).

Вчитель:
Я думаю, що сьогодні ласка Миколая торкнулася до серця кожної дитини! 19 грудня, вставши вранці, кожен з вас під подушкою знайде подаруночок для себе, що освячений думками, усмішкою, любов*ю Чудотворця.
На цій нотці ми закінчуємо наш урок.
В милості лиш добро проростає.
Один про одного подбайте
Добро і ласку іншим  дайте,
Вам сторицею віддасться,
Творіть для інших тільки щастя.

7. Підсумок уроку.
-         Кому і чим сподобався урок та музика, що звучала?
-         Які почуття у вас виникли?
-         Чи заспіваєте ви вивчені пісні своїм рідним?

8. Вихід з класу під звучання « Ой летять, летять сніжинки».



Вчитель музичного мистецтва Солонянської СЗШ № 1
Гандрабурова Юлія Вікторівна



Немає коментарів:

Дописати коментар